Популарни постови

субота, 5. април 2014.

Miris Dunja

miris dunja nuit eknjiga
Evo ovako, potpuno nenadano su me ošamarila mirisna polja dunja centra Srbije.  Išli smo kroz polja kukuruza, pa polja suncokreta, i onda bez ikakvoga razloga je polje dunja iz mojih snova iskočilo baš tu ispred nas.  Pogledala sam iznenadjeno oko sebe, ali niko u tom trenutku nije smeo niti mogao da se usudi da ukorači u priču koja na svom samom početku ima reč ‘miris dunja’. 

Dunje sam nekako uvek samo i sretala u Srbiji.  Onako opore, kisele, skupljaju usta i skroz naskroz su nezgodne za jelo, pa su ih iz ostalih ‘civilizovanih’ delova sveta izbacili iz upotrebe i ubacili u snove nas gastarbajtera i onih malo osetljivijih na Balkanski mentalitet i Balaševićevu pesmu: Dunjo moja… 

Dakle dunje, višnje, dud su neznanice i nepozvanice Evrope.  Maline se tu i tamo pojavljuju ali u minijaturnim količinama i naravno jabuke su strogo odabrane vrste, savršenog oblika i potpuno bezukusne. 

Sećate se, u tom našem polju dunja su mirisi suza neveste koja sprema svoj miraz i stavlja dunje u posteljinu kako bi ova zadržala mirise proleća i mirise mladalačkog isčekivanja voljenoga.  Tražeći lik voljenog u travkama, u snovima, u šaptajima prijateljica, stavi dunju na orman da ti kuća zamiriše na mladost, na proleće, na prve ljubavničke suze, na nalive osećanja, na prelive osećanja, na dijapazon i raznolikost boja srca. 

Prošla sam 100 brda i dolina u potrazi za tim mirisom dunja, na ormanu.  I sve malo se zagledam u oči prolaznika da vidim da li one možda nose tajnu naše povezanosti sa dunjom na ormanu.  I plavile su se oči ali su ostajale hladne, i tamne su bile zaintrigirane ali nekako uvek najviše samo radoznale, a poneke zelene bi mi se otvorile kada bih u njih ušla bez najave da ih iznenadim sa pitanjem: znate li vi taj miris, da li je i u vaše snove zalazio, i vaše noći omadjijao čarolijama punoće meseca, travkama mirodjije i meditacijama o smislu zivota, ulozi andjela u našim malenim životima i nestalnosti ljubavi? 


Miris dunje je za mene trenutak istine izlazećeg i zalazećeg sunca, ne onih na zenitu svoje moći, već onih koji nisu sigurni da li će ih moć govora inspirisati ili poraziti i moć ptičijeg cvrkuta svojom raznolikošću zaraziti?  Na samoj granici izmedju detinjstva i svesnosti sebe kao duhovnog bica, i tamo negde mnogo kasnije kada je već sve znano i vidjeno i kada je samo jos miris dunja ostao da nas vrati sebi, dato nam je da dotaknemo izvor života, izvor mudrosti, i da za trenutak udjemo u pčelin DNA i dokučimo tajnu nastanka - MEDA.

1 коментар:

Iva је рекао...

Miris dunja je i moj omiljeni miris Srbije...